Меню
Свържете се с нас:
Позвънете ни: 0889 198 368
Или ни пишете:
Психологическа консултация и психотерапия във FB +359889198368 telegram call +359889198368
info@myterapist.bg

Играта


Играта е основна дейност на детето - средство за учене и социално взаимодействие. Детето да експериментира посредством играта.
Играта
Играта е основна дейност на детето. Тя е средство за учене и социално взаимодействие, което го подпомага в процеса на физическото, познавателното и емоционалното му развитие. Възможността за детето да експериментира посредством играта се счита съществена за нормалното развитие.

Тя е нещо повече от просто “детска работа”, тъй като чрез играта детето научава за взаимоотношенията и изгражда уменията да стане ефективен  участник. Играта е основен метод за формиране и обогатяване на речта. Тя е метод за изграждане на представа за пространствени взаимоотношения, за развитие на емоционалната компетентност, въображението и мисленето.

Развитието на играта се осъществява в зависимост от индивидуалните потребности и темпо на развитие на детето.  В нея то практикува познавателни и социални умения, необходими за по-сложните  и по-отговорни изисквания, които ще бъдат заявени към него на по-късни етапи. Децата се ангажират в организирани от тях самите дейности. Те изпробват различни поведения и граници, отиграват желанията си, приемайки съществуването на реалността.

Детето поставя себе си в различни роли и персонажи, за да преодолее някои трудности, свързани с порастването, неувереността, непознаването на себе си и света.

Чрез играта детето се научава по креативен и социално приемлив начин да прави компромис между своите желания и реалността.

Бруно Бетелхайм: ”Когато детето превръща в действие своите агресивни фантазии, като разиграва малка война, или задоволява желанието си за величие – Супермен, крал – то не търси единствено задоволяването на нереалистичните си мечти, но се стреми и да ги компенсира. Когато детето започне разиграването на фантазиите си – бързо научава, че в реалността на играта непременно има граници и започва да ги изпробва. Този тип игри установяват мост между несъзнавания  свят и външната действителност.”

Използвайте играта, за да научите децата си на социално приемливо поведение, на отговорност, на съпричастност, на уважение, на зачитане на личността на другия.

Играйте и се забавлявайте с децата!